Parkeringsregler

Det finns sammanlagt 4 platser:

• 2 st till vänster om ingången närmast Karlbergsvägen 51
  • 2 st till höger närmast Karlbergsvägen 55

Följande gäller:

• Infarten närmast 55:an som är framför affärslokalen (skräddaren) ska hållas fri från bilar under affärslokalens öppettider måndag-fredag 8.00-18.00, lördag 10.00-14.00 utom för tillfällig i och urlastning. Om platserna nyttjas, parkera då bilen så långt åt sidan som möjligt så affärslokalens kunder kan komma in.
  • Övrig tid finns det möjlighet för föreningens medlemmar att nyttja platserna för främst lastning och lossning samt i nödfall då det inte finns plats i närheten på gatan.
  • Platserna är enbart till för tillfällig parkering. Parkering flera dagar i sträck är inte tillåten.
  • Den bil som parkerar först kör alltid in så att en till bil får plats bakom, 2 bilar ska få plats på varje sida.
  • Vid parkering på infarterna gäller ALLTID att lägga en TYDLIG lapp i rutan med namn, telefonnummer samt tid när du ska åka. Detta för att ingen bil ska bli inlåst och för att vi ska ha möjlighet att kommunicera bilägarna i mellan.